Care este rolul aminoacizilor în stimularea creșterii părului?

Care este rolul aminoacizilor în stimularea creșterii părului?

Aminoacizii au roluri multiple în organismul uman, fiind esențiali în procese vitale precum sinteza hormonilor și neurotransmițătorilor, sau formarea proteinelor.

Așa cum vedea puțin mai târziu, unii dintre acești compuși chimici joacă un rol important și în stimularea creșterii părului, regăsindu-se, de altfel, în nucleul brevetat Crescina Re-Growth.

Mai multe despre legătura dintre aminoacizi și vitalitatea podoabei capilare, chiar acum:

1. Cisteina

Formulă: C3H7NO2S

Cisteina este un aminoacid neesențial ce conține sulf, cu un rol important în sinteza proteinelor, detoxifiere și dinamica anumitor funcții metabolice. Este regăsită în beta-keratină, principala proteină din unghii, piele și păr.

Cisteina se regăsește în formula nucleului brevetat Crescina Re-Growth, alături de lizină, un alt aminoacid ce determină formarea keratinei. O parte din principiile active brevetate (cisteină, lizină, glicoproteină și Stem-Engine) sunt introduse în transportori specifici care permit eliberarea lor treptată și continuă la nivelul scalpului.

Nucleul brevetat Crescina Re-Growth este regăsit în formulele produselor noastre: produsele pentru tratament dermato-cosmetic complet împotriva căderii părului, produsele pentru tratament împotriva răririi părului și șampoanele pentru uz frecvent Crescina.

Principalele surse de cisteină: broccoli, carnea de pui, germenii de grâu, germenii de Bruxelles, anumite lactate (laptele, iaurtul).

2. Metionina

Formula: C5H11NO2S

Metionina este un alt aminoacid ce conține sulf, important pentru producția unor molecule esențiale pentru organism. Legătura sa cu procesul de creștere a părului are la bază faptul că acest compus chimic este implicat și în producția de cisteină, despre care am vorbit puțin mai devreme.

Însă în timp ce aminoacidul cisteină poate fi produs în mod natural de organism, metionina trebuie să provină din dietă.

Principalele surse de metionină: ouăle, peștele, unele tipuri de carne.

3. Arginina

Formulă: C6H14N4O2

Utilizarea argininei poate contribui la atingerea necesarului de oxid nitric din organism și stimularea angiogenezei, proces necesar pentru creșterea firelor noi de păr.

Cercetările arată că producția de oxid nitric (moleculă de semnalizare la nivelul papilelor dermice) are legătură cu reglarea activității foliculilor de păr.

Chiar dacă arginina este un aminoacid sintetizat în mod natural în organism, o dietă corespunzătoare poate compensa deficitul acestui compus organic esențial pentru creșterea părului.

Principalele surse de arginină: căpșunile, alunele, nucile de cocos, floarea soarelui, semințele de susan, peștele, germenii de grâu.

4. Lizina

Formulă: C6H14N2O2

Lizina este unul dintre aminoacizii esențiali pe care organismul nu îi poate produce, fiind necesară asimilarea sa cu ajutorul dietei.

Deficitul de l-lizină poate duce la căderea părului, dar obținerea unui nivel optim al acestui aminoacid poate preveni această problemă, susținând totodată creșterea cu regularitate a firelor de păr.

De asemenea, l-lizina este prezentă și la nivelul rădăcinii firului de păr, fiind un compus organic responsabil pentru forma și volumul acestuia.

Principalele surse de lizină: carnea roșie, carnea de pui, ouăle, pestele (în special, sardinele), fasolea, parmezanul, germenii de grâu, semințele de soia.

Pentru mai multe informații, privind rolul anumitor aminoacizi pentru sănătatea părului, nu ezita să îi ceri sfatul specialistului dermatolog.

REFERINȚE:

1. Kubala, Jillian. “Essential Amino Acids: Definition, Benefits and Food Sources.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/nutrition/essential-amino-acids. Published July 12, 2018. Accessed September 21, 2021
2. “Cysteine.” National Center for Biotechnology Information. PubChem Compound Database, U.S. National Library of Medicine, pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Cysteine. Accessed September 21, 2021
3. Tinsley, Grant. “Methionine: Functions, Food Sources and Side Effects.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/nutrition/methionine. Published April 13, 2018. Accessed September 21, 2021
4. Rajput, Rajendrasingh J. “Controversy: Is There a Role for Adjuvants in the Management of Male Pattern Hair Loss?” Journal of Cutaneous and Aesthetic Surgery, Medknow Publications, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2956962/. Published May, 2010. Accessed September 21, 2021
5. U;, Wolf R;Schönfelder G;Paul M;Blume-Peytavi. “Nitric Oxide in the Human Hair FOLLICLE: CONSTITUTIVE AND DIHYDROTESTOSTERONE-INDUCED Nitric Oxide SYNTHASE Expression and No Production In Dermal Papilla Cells.” Journal of Molecular Medicine (Berlin, Germany), U.S. National Library of Medicine, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12601527/. Accessed September 21, 2021
6. “Lysine Health Benefits: Evidence and Food Sources.” Medical News Today, MediLexicon International, www.medicalnewstoday.com/articles/324019. Published December 17, 2018. Accessed September 21, 2021
7. “What Are the Best Foods for Healthy Hair Growth?” Medical News Today, MediLexicon International, www.medicalnewstoday.com/articles/324949. Published April 12, 2019. Accessed September 21, 2021

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *