Care este rolul proteinelor in creșterea unui păr frumos?

Care este rolul proteinelor in creșterea unui păr frumos?


Parul tău creste cu aproximativ 1,25 cm pe luna si 15 cm pe an.

Viteza sa de creștere depinde de o serie de factori precum: vârsta, sănătatea, genetica si dieta. Cu toate ca vârsta și genetica sunt factori asupra cărora nu putem interveni, controlul asupra propriei diete este simplu de realizat.

De altfel, consumul unei diete sărace in nutrienți esențiali pentru sănătatea părului poate duce la căderea acestuia, așa cum se poate întâmpla în cazul lipsei unui nivel optim de proteine.

Despre ce rol joacă proteinele în sănătatea părului și ce alimente trebuie consumate, pentru a te bucura de un aport optim al acestor nutrienți, în cele ce urmează:

Ce sunt proteinele și ce beneficii oferă părului?

Proteinele sunt molecule complexe, cu roluri multiple și esențiale în funcționarea organismului. La nivel celular, proteinele depun o activitate foarte importantă pentru structurarea, funcționarea și reglarea țesuturilor și organelor.

La rândul lor, proteinele sunt alcătuite din sute sau mii de subunități, ce poartă denumirea de aminoacizi, atașați unii de alții. Există peste 20 de tipuri diferite de aminoacizi, ce pot forma diferite combinații pentru a produce o proteină.

Ce este keratina?

Keratina este o proteină cu rol protector din alcătuirea firului de păr, regăsită, de asemenea, în piele și unghii. Keratina mai poate fi găsită și la nivelul glandelor sau organelor interne.

Un nivel optim de keratină poate contribui la diminuarea aspectului de fire despicate, prin alipirea temporară a acestora. De asemenea, această proteină poate întări și fortifica părul, astfel încât să nu se mai rupă ușor.

Deoarece keratina poate asigura faptul că vârfurile nu se mai despică la fel de ușor, părul tău poate crește astfel mult mai repede.

Ce sunt glicoproteinele?

Glicoproteinele sunt proteine care conțin catene de oligozaharide (glicani), fiind atașate covalent de catenele laterale polipeptidice. Printre glicoproteine se numără albuminele din ou și din ser, precum și unele globuline din ser care conțin carbohidrați.

Glicoproteinele ajută la întărirea și netezirea firelor de păr, regăsindu-se pe lista de ingrediente ale soluțiilor complete împotriva căderii parului pe care ți le punem la dispoziție.

Ce sunt proteinele hidroizolate?

Proteinele hidroizolate sunt proteine tratate în mediu acid sau enzimatic, ce conțin săruri ale aminoacizilor liber, precum glutamații. Aceste proteine se atașează de firele de păr deteriorate, contribuind la refacerea temporară a acestora.

La fel ca glicoproteinele, proteinele hidroizolate se regăsesc pe lista cu ingrediente ale soluțiilor complete împotriva căderii părului: Crescina Tratament dermato-cosmetic complet Bărbați și Crescina Tratament dermato-cosmetic complet Femei.

Alimente ce conțin proteine esențiale pentru păr

Ouăle

Ouăle reprezintă o sursă excelentă de proteine, nutrienți ce pot favoriza creșterea părului. Consumul ouălor este recomandat pentru sănătatea părului, deoarece foliculii sunt compuși în principal din proteine.

Mai mult decât atât, ouăle reprezintă o sursă excelentă de zinc, seleniu și alți nutrienți benefici pentru sănătatea părului.

Peștii bogați în grăsimi

Pești bogați în grăsimi, precum somonul, heringul sau macroul, conțin substanțe nutritive precum Omega-3, nutrient asociat creșterii părului.

De asemenea, peștii bogați în grăsimi reprezintă o sursă importantă de proteine, seleniu, vitamina D3 sau complexul de vitamine B, substanțe nutritive ce pot susține dobândirea unui păr puternic și sănătos.

Creveții

Creveții sunt crustacee bogate în nutrienți ce pot favoriza creșterea părului: proteine, vitamine din complexul B, zinc, fier și vitamina D.

De asemenea, creveții conțin și un procent (mai redus, comparativ cu peștii bogați în grăsimi) de acizi grași Omega-3. Dietele bogate în acești nutrienți au fost asociate creșterii părului.

Carnea

Carnea reprezintă un aliment important pentru dieta multor persoane, fiind, de asemenea, bogată în nutrienți ce pot stimula creșterea părului.

Proteina din carne mai poate contribui la repararea și întărirea foliculilor de păr. Mai mult decât atât, carnea roșie este bogată într-un anumit tip de fier, mult mai simplu de asimilat de către organism.

Acest nutrient susține efortul celulelor roșii de a livra oxigen către celulele corpului, inclusiv către foliculii de păr. Deficiența de proteină animală și fier au fost asociate problemelor legate de căderea părului.

Pentru a afla mai multe informații esențiale despre rolul proteinelor în sănătatea părului tău, programează-te pentru un consult de specialitate la cabinetul medicului dermatolog.

REFERINTE:

1. Raman, Ryan. “The 14 Best Foods for Hair Growth.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/nutrition/foods-for-hair-growth. Published April 9, 2018. Accessed August 26, 2021
2. Marcin, Ashley. Hair Loss in Women. www.healthline.com/health/hair-loss-women. Published December 19, 2018. Accessed August 26, 2021
3. MedlinePlus. “What Are Proteins and What Do THEY Do?.”, U.S. National Library of Medicine, medlineplus.gov/genetics/understanding/howgeneswork/protein/. Published March 26, 2021. Accessed August 26, 2021
4. Watson, Kathryn. “Keratin: Benefits and Uses for Hair.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/keratin. Published September 17, 2018. Accessed August 26, 2021
5. Gallagher, Grace. “Keratin Hair Treatment Pros and Cons.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/keratin-treatment-pros-and-cons. Published April 1, 2020. Accessed August 26, 2021

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *