Îngrijirea părului: Recomandări pentru o rutină corectă

Îngrijirea părului: Recomandări pentru o rutină corectă


Chiar daca genetica este un factor determinant pentru aspectul și sănătatea părului tău, elemente precum dieta, vremea, poluarea și îngrijirea sa propriu-zisă, sunt la fel de importante.

Află mai multe secrete de la baza unui par sănătos și strălucitor, integrându-le apoi cu simplitate în rutina de îngrijire, concepută pe baza recomandărilor medicului specialist.

Îngrijirea părului și regimul tău alimentar

Dieta este un element vital pentru abordarea problemelor părului tău, precum căderea, rărirea sau decolorarea acestuia. Nutrienții esențiali pentru sănătatea podoabei capilare sunt:

Proteinele

Asigură-te că în meniul zilnic incluzi o cantitate de cel puțin 45 de grame de surse proteice. Recomandările noastre de alimente care conțin proteine esențiale pentru sănătatea părului:

  • carnea slabă
  • peștele
  • ouăle
  • fasolea
  • lactatele cu puține grăsimi.

Dacă adopți o dietă ce include alimente cu proteine neadecvate pentru sănătatea podoabei capilare, te poți confrunta în timp cu pierderea vitalității firului de păr, decolorarea și căderea sa.

DESCOPERĂ SOLUȚIILE CRESCINA ÎMPOTRIVA RĂRIRII PĂRULUI

Zincul

Deficiența de zinc poate duce la căderea părului. De aceea, se recomandă să diversifici meniul alimentar săptămânal și cu următoarele surse ale acestui nutrient important:

  • legumele și fructele proaspete
  • salatele cu frunze verzi
  • suplimente cu zinc recomandate de specialist.

De asemenea, consumul de nuci braziliene, nuci pecan, nuci caju și migdale sunt esențiale în alimentație, pentru problemele de cădere a părului.

Omega-3

Creșterea aportului de acizi grași Omega-3 poate stimula activitatea foliculilor de păr și a glandelor sebacee.De asemenea, acești nutrienți pot contribui la sănătatea scalpului.

Surse importante de Omega-3: somonul, sardinele, heringul. De asemenea, alte produse alimentare ce conțin acești nutrienți importanți pentru sănătatea părului și a scalpului sunt:

  • semințele de in
  • iaurtul
  • brânza de vacă
  • salata
  • cerealele.

Utilizarea produselor de baie corecte pentru îngrijirea părului

Medicul specialist este cel în măsură să recomande șamponul și balsamul pentru particularitățile părului tău. Apelează cu încredere la sfaturile pe care acesta ți le oferă, în urma unui control amănunțit.

Utilizarea unui șampon nepotrivit pentru părul tău poate provoca daune semnificative la nivelul acestuia. Același lucru poate fi afirmat și în cazul produselor de styling pe care obișnuiești să le utilizezi.

DESCOPERA SAMPOANELE CRESCINA PENTU UZ FRECVENT

Utilizarea balsamului de păr corect poate menține strălucitor și ușor de aranjat. Pe baza recomandărilor făcute de medicul tău, poți opta pentru un balsam de păr integrat în șamponul utilizat, sau pentru un produs de sine stătător.

Balsamul se distribuie uniform pe suprafața părului tău. Așteaptă aproximativ 2-3 minute pentru ca acest produs de păr să acționeze, apoi clătește bine cu apă din abundență.

DESCOPERĂ SOLUȚIILE CRESCINA ÎMPOTRIVA CĂDERII PĂRULUI

Reguli esențiale pentru o spălare corectă a părului

  • evită spălarea părului mai mult de o dată pe zi
  • evită utilizarea apei fierbinți sau a apei foarte reci
  • utilizează doar o cantitate de șampon suficientă pentru acoperirea în întregime a părului
  • acționează cu delicatețe asupra părului ud, deoarece este mult mai vulnerabil la rupere
  • utilizează un pieptene cu dinți rari pentru a-l descurca, însă nu atunci când părul este ud.

Reguli generale pentru îngrijirea părului

  • pentru uscarea părului, utilizează uscătorul la o temperatură inițială joasă, crescând nivelul termic treptat, pe măsură ce umezeală se reduce.
  • oricând este posibil acest lucru, usucă-ți părul în aer liber
  • prinde-ți părul în puncte diferite, astfel încât să eviți cădere localizată a acestuia
  • masează frecvent scalpul, pentru a stimula circulația sângelui la nivelul acestuia
  • tunde-ți părul în mod regulat, la fiecare 10-12 săptămâni, pentru a preveni despicarea vârfurilor.

Șampoanele cu acțiune dură, soluțiile de styling și periajul excesiv sunt factori ce determină sănătatea precară a părului tău. Alte cauze pentru problemelor cu care se poate confrunta:

  • consumul excesiv de alcool
  • scăderea volumului de hormoni tiroidieni
  • episoadele de stres excesiv
  • unele medicamente pentru probleme cardiace, depresie, artrită și hipertensiune arteriala.

Discută cu medicul tău despre impactul acestora asupra sănătății podoabei capilare si respecta indicațiile specialistului, pentru a avea grija în mod corect de părul tău. Alimentația și rutina zilnica de îngrijire reprezintă elemente esențiale pentru sănătatea și aspectul său, iar evitarea factorilor nocivi minimizează riscul de apariție a unor probleme precum rărirea, căderea sau decolorarea.

REFERINȚE:
1. Team, the Healthline Editorial. “Simple Secrets to Healthier, Fuller, Shinier Hair.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/tricks-healthier-fuller-hair. Published September 15, 2017. Accessed November 22, 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *