Subțierea firului de păr: cauze și remedii

 

Subțierea firului de păr poate avea mai multe cauze, însă cele mai frecvente dintre acestea par să fie purtarea lui foarte strânsă în coadă sau în coc, tratamentele aplicate greșit sau stresul resimțit de păr în urma utilizării frecvente a produselor de styling. Cert este că, mai ales odată cu înaintarea în vârstă, firul de păr poate pierde din grosime, ceea ce duce la subțierea  sau chiar la ruperea acestuia, ca o consecință a  fragilității sale. Subțierea firului de păr poate avea la bază  și deficituli anumitor nutrienți necesari într-o dietă echilibrată, sau se poate transmite ereditar. Adeseori, cei care se confruntă cu această situație ajung să își piardă încrederea în sine.

Despre cauzele subțierii părului, tratamentele dermato-cosmetice pe care ar trebui să le urmezi pentru a-ți recăpăta volumul pe care acesta obișnuia să îl aibă, dar și care sunt secretele care te pot ajuta să dai amploare coafurii tale îți vom spune în rândurile de mai jos. Iată ce poți afla din acest material pe care ți l-am pregătit.

 

Cauze ale subțierii firului de păr

Căderea părului la bărbați și femei

Alopecia areata

Alimentația

Deficitul de vitamina D

Stresul

Sarcina

Tratamentele cosmetice

Tratamente pentru subțierea firelor de păr

Tratamentul dermato-cosmetic

Masajul capilar

Tratamentul medicamentos

Trucuri pentru a da volum părului

    Alegerea unei tunsori care să te avantajeze

    Uscarea cu capul în jos

Cauze ale subțierii firului de păr

 

Căderea părului este normală până la un anumit nivel. O persoană perfect sănătoasă pierde între 50 și 100 de fire în fiecare zi. Tot ce depășește aceste cifre poate reprezenta un motiv de îngrijorare. Academia Americană de Dermatologie subliniază faptul că există măsuri care pot preveni subțierea firului de păr în cazul celor care se confruntă cu această problemă (subțierea semnificativă a părului poate fi oprită),

 

Căderea părului la bărbați și femei

 

Căderea părului la bărbați și căderea părului la femei poartă numele de alopecie androgenetică.. Frecvența alopeciei crește odată cu vârsta, însă poate afecta și adolescenții. Totuși, incidența alopeciei este mai crescută în cazul persoanelor trecute de vârsta de 50 de ani, mai cu seamă la bărbați. Menopauza, pe de altă parte, poate fi momentul oportun pentru ca alopecia androgenetică să se instaleze la femei.

În cele mai multe dintre cazuri, alopecia androgenetică este o afecțiune ereditară, care se poate manifesta în funcție de stresul resimțit de fiecare individ în parte, de alimentație sau stil de viață.

Părul bărbaților poate avea tendința de rărire de la linia părului până în partea din spate a capului, iar părul femeilor tinde să se subțieze, ca mai apoi să se rărească sau chiar să cadă din zona coroanei capului.

 

Alopecia areata

 

Alopecia areata este o afecțiune care se manifestă prin pierderea părului în anumite zone ale capului, sub forma unor pete rotunde, dar care pot apărea și  pe sprâncene, barbă sau alte zone ale corpului pe care părul este prezent. Primele semne ale alopeciei areate își pot face simțită prezența încă din copilărie. Cauzele principale ale acestei afecțiuni sunt factorii genetici și cei de mediu.

 

Alimentația

 

Având efecte vizibile în toate aspectele vieții noastre, alimentația poate avea repercusiuni serioase și în ceea ce privește sănătatea firelor de păr. Foliculii de păr pot rămâne sănătoși numai dacă dieta pe care ne bazăm este bogată în nutrienții necesari creării noilor fire de păr. Dintre aceștia, cei mai importanți sunt vitaminele și mineralele, adică micronutrienții pe care îi putem asimila din hrană. Un rol cheie în ciclul de creștere a firelor noi de păr îl au și proteinele, care nu ar trebui să lipsească din alimentația ta.

Orice problemă medicală care se poate încadra la categoria malnutriției va duce, negreșit, la subțierea firului de păr și, ulterior, la pierderea acestuia. O alimentație echilibrată te va scuti de semne ale părului deteriorat, care pot fi reprezentate de:

 

  • fragilitate
  • aspect tern
  • uscare excesivă a firelor de păr
  • mătreață

 

 

Deficitul de vitamina D

 

Vitamina D stimulează dezvoltarea armonioasă a foliculilor de păr, ceea ce duce la creșterea podoabei capilare și la păstrarea volumului acesteia. Atunci când organismul nu primește din hrană sau din suplimente nutritive suficientă vitamina D, printre efectele imediate se poate număra și pierderea părului. Cercetările medicale au demonstrat legătura dintre prezența unei cantități mici de vitamina D în organism, în cazul persoanelor cu alopecia areata.

 

Stresul

 

După o perioadă îndelungată de stres, anumite persoane au observat o subțiere a firelor de păr, ceea ce poartă numele de efluviu telogen. Atunci când sursa stresului a fost îndepărtată, acestea au observat cum podoaba capilară revine la forma inițială. Profesioniștii în domeniul medicinei pot da o mână de ajutor celor care se confruntă cu subțierea firului de păr din cauza stresului prin terapii specifice. Desigur, rămân în picioare și remediile naturale pentru diminuarea efectelor stresului și anxietății.

 

Sarcina

 

Multe femei se pot confrunta cu subțierea firului de păr în timpul sau imediat după sarcină, situație care se poate remedia de la sine, fără a fi nevoie de vreun tratament specific.

 

Tratamentele dermato-cosmetice

 

Tratarea excesivă a părului va duce, inevitabil, la subțierea firelor de păr. Obiceiurile care pot degrada firul de păr și, implicit, îl pot face mai vulnerabil, sunt vopsirea cu o frecvență ridicată, permanentul, utilizarea uscătorului de păr la o temperatură prea ridicată sau folosirea frecventă a plăcii de păr, a ondulatorului sau a altor accesorii pentru coafare.

De asemenea, purtarea părului în coadă sau în coc, prea strâns, poate duce la subțierea firelor și la pierderea din volum a acestuia.

 

 

Remedii pentru subțierea firelor de păr

 

Din fericire, există mai multe metode prin care îți poți recăpăta frumusețea podoabei capilare și volumul acesteia. Înainte de toate, cel mai indicat ar fi să afli care este cauza principală care determină subțierea firelor tale de păr. Mai apoi, poți încerca una dintre următoarele metode.

 

Tratamentul dermato-cosmetic

 

Fiolele de tratament dermato-cosmetic Crescina vor stimula creșterea firelor de păr, așa că îți recomandăm să le folosești încă de la primele semne ale pierderii părului. E important să știi că fiolele pentru rărirea și căderea părului sunt concepute atât pentru bărbați, cât și pentru femei, în funcție de nevoile fiecăruia. Totuși, e bine să știi că tratamentul dermato-cosmetic va avea efectul scontat numai dacă pierderea părului are cauze fiziologice, nu patologice, deoarece nu poate acționa asupra foliculilor complet atrofiați.

 

Masajul capilar

 

Părul își poate recăpăta volumul dacă îți faci un obicei din a masa scalpul cu ulei de măsline sau cu ulei de cocos. Însăși mișcarea circulară a degetelor pe pielea capului va determina îmbunătățirea circulației sanguine și revitalizarea firelor de păr. Foarte ușor de pus în practică, masajul capilar nu va „lucra” doar pe frontul hrănirii foliculilor de păr, ci și pe cel al relaxării și a reducerii stresului, care, așa cum îți spuneam mai sus, este una dintre cele mai importante cauze pentru căderea acestuia.

 

Tratamentul medicamentos

 

Medicul tău îți poate recomanda, în urma unor analize amănunțite, un tratament care să ajute părul să se refacă într-un ritm cât mai rapid. Anumite suplimente alimentare, dar și substanțe care se regăsesc în medicamente dedicate refacerii foliculilor de păr, te pot ajuta să te bucuri din nou de un păr bogat.

 

Trucuri pentru a da volum părului

 

Chiar dacă acum treci printr-o etapă de refacere a părului, există mai multe trucuri prin care poți da volum podoabei capilare, fără a depune un efort semnificativ. Iată care sunt acestea.

 

Alegerea unei tunsori care să te avantajeze

 

Tunde părul mai scurt decât obișnuiai să îl porți până acum, dacă vrei ca acesta să se poată aranja mai bine și mai ușor. Apelează la serviciile unui hairstylist cu experiență, care te poate îndruma către un nou look care să te avantajeze, chiar dacă, pentru moment, părul tău și-a pierdut din volumul de altădată.

 

Uscarea cu capul în jos

 

Uscarea părului în direcția opusă de creștere a acestuia te va ajuta să dai volum frizurii. Utilizarea unei perii rotative sau a unei perii rotunde te va ajuta să dai impresia unui păr mult mai bogat. Dacă nu te descurci cu aceste accesorii, simpla uscare a părului cu capul în jos îți va lăsa podoaba capilară aerată și amplă. Nu uita să nu setezi uscătorul pe puterea maximă, pentru a nu usca excesiv firele de păr.

 

Referințe:

 

  1. University of Illinois — Written by James McIntosh on December 22, 2017 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/70956
  2. Elaine K. Luo, M.D. — Written by Kristeen Moore on July 20, 2012 – https://www.healthline.com/health/hair-loss
  3. American Academy of Dermatology. “Dermatologists can help women win the fight against common forms of hair loss.” News release issued March 4, 2010. Last accessed May 23, 2019. – https://www.aad.org/public/diseases/hair-loss/treatment/tips#overview
  4. Daniel Murrell, M.D. — Written by Markus MacGill on July 28, 2017 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/68077
  5. Cynthia Cobb, DNP, APRN — Written by MaryAnn De Pietro, CRT on April 18, 2018 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/321527
  6. https://ghr.nlm.nih.gov/condition/androgenetic-alopecia#statistics
  7. Carolyn Kay, M.D. — Written by Yvette Brazier on January 28, 2020 https://www.medicalnewstoday.com/articles/155651
  8. University of Illinois — Written by James McIntosh on December 22, 2017 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/70956
  9. Debra Rose Wilson, Ph.D., MSN, R.N., IBCLC, AHN-BC, CHT — Written by Yvette Brazier on September 26, 2017 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/195878
  10. Debra Rose Wilson, Ph.D., MSN, R.N., IBCLC, AHN-BC, CHT — Written by Yvette Brazier on January 3, 2020 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/179316
  11. Marcin A. Why Hair Loss Can Occur During or After Pregnancy and What You Can Do. Healthline. Published September 17, 2018 – https://www.healthline.com/health/hair-loss-in-pregnancy#takeaway
  12. Annamarya Scaccia. Vitamin D Deficiency and Hair Loss. Healthline. Published February 13, 2017 – https://www.healthline.com/health/vitamin-d-deficiency-hair-loss
  13. Medically reviewed by Debra Sullivan, Ph.D., MSN, R.N., CNE, COI — Written by Megan Ware, RDN, L.D. on November 7, 2019 – https://www.medicalnewstoday.com/articles/161618

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *